Carski (carski) wrote in ru_sku,
Carski
carski
ru_sku

SKU 47144 вместо SKU 47612 - итог разборок

Вот тут я описывал, как мне вместо заказанного видеорегистратора за 60,06$ (Sku 47612) прислали аналогичный видеорегистратор за 58,61$ (Sku 47144).

В общем, почитал я советы и начал разборки с DX.

Открыл тикет вот тут: http://services.dealextreme.com/ (соответственно - пункт Wrong items received).
При открытии тикета меня сразу попросили загрузить три фотографии: сам айтем, и две фотки конверта, в котором он приехал. А конверт-то я уже выбросил!!! В общем, правило номер один: Не выбрасывать конверт, пока точно не убедишься, что всё в порядке.
В общем, так как конверта у меня все равно не было, я им загрузил три фотки видеорегистратора, взятые с их же сайта.

И я уже почти отчаялся дождаться ответа, как через одну-полторы недели они ответили.


Привожу всё на англиском, так как переводить лень. Иногда вставляю свои комментарии.

3/26/2011 4:50:57 PM HKT (UTC+8)
Dear customer,
Sorry for the inconvenience caused.
Would you please kindly tell us the details of the porblem in words and take some clear pictures of the item that can show us the sku number tagged and the difference?
Regards,
Julia

Я сделал несколько фоток коробки, регистратора и приложил их к развернутому ответу. В ответе сослался на темы в форуме, по которым видно, что покупатели сталкиваются с такой подменой уже не в первый раз:
3/27/2011 6:58:46 AM
I bought sku.47612 (Order # 02158304).
On the box label number 8047612 (see photo 1).
But inside the box mount to the car like sku.47144 (see photo 2).
I tried all possible movie resolution:
- 1280 * 960 (interpolated)
- 720 x 480 (interpolated)
- 640 * 480
Specifications:
sku.47144 :
- 1280 * 960 (interpolation)
- 720 * 480 (interpolation)
- 640 * 480
sku.47612
- 640 × 480
- 720 × 480
- 1280 × 1024
So, I got sku.47144 , not sku.47612.
I read this message: http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.47612 ~ threadid.798098 . Same problems.
So, I want to know - sku.47612 - is it really exist?
I wrote about this problem in blog: http://community.livejournal.com/ru_sku/33929.html . And other people also can't understand - is it really exist? May be, you have only sku.47144?
And I do not want to send you wrong item.
OK, I'll sell sku.47144 to somebody and I'll buy myself sku.47612 again.
You will not mistake it again?
And I want to get back the difference in price (60.06-58.63 = 1.43$).
What shell I do?

В ответ Джулия уточнила, сколько именно я заплатил:
3/28/2011 4:59:33 PM HKT (UTC+8)
Dear customer,
Sorry for the inconvenience caused.
What you paid for this order is $58.81,hope you can confirm it.
Regards,
Julia

Я проверил счет ПайПэла - и действительно, с меня денег взяли именно как за дешевый регистратор. Я извинился и задал несколько вопросов:
3/28/2011 7:46:37 PM HKT (UTC+8)
Oh, yes, I check PayPal, and I see - I really paid $58.81! Sorry!
But can you tell me - if I'll order sku.47612 in future, which sku I'll got?
And why this mistake (sku.47144 instead of sku.47612) occured?
And what is the real (without interpolation) resolution of sku.47612: 1280×1024 or 640x480?

В ответ Джулия как бы вежливо меня как бы послала:
3/31/2011 10:18:19 AM HKT (UTC+8)
Dear customer,
We have item 47612 in stock.We also list the information of the product on our website,Movie Resolution: VGA (640×480), D1 (720×480), SXGA (1280×1024),so hope you can confirm it.
Regards,
Julia

Я погрустил пару дней, потом решил обидеться и вежливо наехать в ответ:
Dear Julia!
1. It’s not an answer: “Movie Resolution: VGA (640×480), D1 (720×480), SXGA (1280×1024)”.
I want to know about sku 47612:
VGA (640×480) – real or interpolated?
D1 (720×480), – real or interpolated?
SXGA (1280×1024) – real or interpolated?
Can you give me this information?
2. You don’t answer me: “if I'll order sku.47612 in future, which sku I'll got?”
Answer please, if you can.
3. Which compensation can you offer to me for this mistake?
You see, I had order another two video camcorders (sku 35356 and sku 47144) and I’m going to order some more camcorders. So, I want to understand your Customer Policy.
Regards,
Andrei.

Бедная Джулия прикинулась шлангом, но извинилась и предложила 10$ компенсации:
4/7/2011 2:35:14 PM HKT (UTC+8)
Dear customer,
Sorry for the incovneneince caused.
We don't quite understand what you mean by real or interpolated?,what we list on our website are the details of the item we sell and the real information of the item.You can take a good look at it or the reviews or other customers rating for it.
We have already told you,the item 47612 is in stock,if you reorder it,you would get it.
What we can do to settle and end this case is to offer you $10 store credit for reimbursment for your future purchase,so please advice.
Regards,
Julia

Я в ответ просветил Джулию на счет интерполяции и реального разрешения и великодушно согласился на компенсацию:
4/7/2011 5:38:27 PM HKT (UTC+8)
Dear Julia!
1. About resolution.
Real resolution of my sku.47144 is 640*480. All other resolutions are interpolated. This mean, that quality of video 1280*960 not better than 640*480. And if you can’t see car registration number in 640*480 video, so you can’t see it in 1280*960 video. So, you can interpolate your video for any resolution – 2560*1920, for example, but you will not have more quality.
It’s the reason of my interest about real resolution.
But, I see, you should not know this information. OK! :-)
2. I understand you about “item 47612 is in stock”. OK
3. Yes, I confirm, give me please $10 store credit for my future purchase.
Thank you!
Regards, Andrei

После этого я получил инструкцию о том, как воспользоваться этими 10$, на чём инцидент был окончен:
4/12/2011 4:36:05 PM HKT (UTC+8) )
Dear customer,
Many thanks for your patience and understanding.
Now you keep $10 store credit for discount in this order.If you want to use your store credits, please follow the steps below:
1) You make an order on our website and fulfill the payment.
2) You contact us and tell us the new order ID and the old order ID where your store credits were coming. Meanwhile you may tell us which items that you would like us to add to the new order.
3) We will add the items for free and arrange the shipment for you.
And if necessary we can also refund you the amount of your credits in the new order.
You may contact us if you have any further questions.
Best regards,
Julia

Инструкция показалась мне несколько замороченной, но, надеюсь, при следующем заказе я смогу этой компенсацией воспользоваться.


В общем, в английском попрактиковался, 10 долларов компенсации получил, чем и доволен.

P.S. Регистратор тот я уже продал, а себе заказал проверенный sku 35356.
Tags: dealextreme, обладаю
Subscribe
promo ru_sku february 8, 2011 00:27 3
Buy for 100 tokens
Всегда интересно, что покупают другие. При огромном ассортименте легко пропустить что-то интересное. Приглашаем всех покупателей Dealextreme и других магазинов присоединяться к сообществу и оставлять записи об интересных товарах.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 6 comments